شرایط مهاجرت به آلمان از طریق کار

14 نظر

برای مهاجرت به آلمان از طریق کار، باید به زبان آلمانی در حد b2 تسلط داشته باشید، سن شما بین 18 تا 45 سال باشد، مهارت و تخصص کافی در زمینه کاری خود داشته باشید. شرایط مهاجرت کاری به آلمان بستگی به نوع ویزای کاری و وضعیت هر فرد دارد، اما در کل، برخی از شرایط عمومی مهاجرت کاری به آلمان عبارتند از:

  • داشتن مهارت شغلی: برای مهاجرت کاری به آلمان، شما باید دارای مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای انجام شغلی خاص باشید و سابقه کاری مرتبط داشته باشید. این مهارت‌ها باید به گونه‌ای باشند که شما بتوانید در بازار کار آلمان موفق عمل کنید.
  • پیدا کردن شغل متناسب با مهارت: شما باید یک موقعیت شغلی در آلمان پیدا کنید و کارفرمای آلمانی باید شغل شما را تایید کند. این تایید به معنای این است که شغل شما برای یک کارآموز آلمانی جایگزین نیست.
  • ویزای کاری: برای ورود به آلمان به عنوان کارمند، باید ویزای کاری آلمان را درخواست کنید و آن را از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور محل اقامت خود دریافت کنید.
  • شرایط سنی: در بسیاری از موارد، حداقل سن برای مهاجرت کاری به آلمان مشخص نیست و بستگی به نوع شغل و شرایط کارفرما دارد. با این حال، برخی از ویزاهای کاری به شرط داشتن مدارک تحصیلی می‌توانند حداقل سن مشخصی را داشته باشند. معمولا شرایط سنی مناسب برای مهاجرت کاری نهایتا 45 سال می باشد.
  • مدارک تحصیلی و تجربه کاری: برخی ویزاهای کاری ممکن است نیاز به مدارک تحصیلی خاص یا سابقه کاری داشته باشند. این مدارک و تجربیات می‌توانند معیارهای مهمی برای اعتبار شغلی شما باشند. که باید ترجمه مدارک خود را اراده دهید.
  • تسلط به زبان آلمانی: بستگی به نوع شغل و ویزای کاری در آلمان، ممکن است نیاز به دانش زبان آلمانی داشته باشید. برای برخی شغل‌ها، به انگلیسی نیز مسلط بودن می‌تواند مفید باشد. داشتن حداقل نمره آیلتس 5.5 و تسلط به زبان در حد b1 , b2 ضروری است.

موسسه ملک پور با بیش از 15 سال سابقه درخشان در امور مهاجرت می تواند شما عزیزان را در زمینه مهاجرت به آلمان از طریق کار راهنمایی نموده و در این مسیر، همراه و یاور شما عزیزان باشد. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد مهاجرت کاری به آلمان را برای شما عزیزان توضیح دهیم. شما می توانید با برقراری تماس تلفنی با موسسه و یا تکمیل فرم تماس، از خدمات مشاوره تلفنی رایگان این مجموعه بهره مند گردید. عناوینی که در این مقاله بررسی می شوند عبارتند از:

ویدیو موسسه MIE در مورد کار در آلمان


تماس با ما

مهاجرت کاری به آلمان

انواع ویزای کار آلمان

آلمان سرزمین نوآوری و اختراع، کشور شرکت های شناخته شده و بزرگ و چهارمین اقتصاد برتر جهان می باشد. این کشور نه تنها برای شهروندان آلمان و اروپا بلکه برای شهروندان اکثر کشورهای جهان سوم، این فرصت را فراهم آورده تا بتوانند در آلمان به جستجوی شغل مورد نیاز خود پرداخته و مشغول به کار شوند. با توجه به شرایط سخت اخذ ویزای کار در کشورهای اروپایی، افراد زیادی متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق کار می باشند. این کشور به واسطه اقتصادی قوی و پر قدرت و جذب نیروی کار متخصص، بیشترین درخواست را در میان کشورهای اروپایی دارد. مهاجرت کاری به آلمان دو روش زیر امکان پذیر می باشد.

ویدئو موسسه MIE در مورد کاریابی مجانی در آلمان


 

ویزای کار آلمان از طریق پیشنهاد کاری (job offer): در این نوع ویزا فرد متقاضی باید از یک کار فرما یا یک شرکت معتبر در آلمان، دعوت نامه کاری دریافت نماید. در این نوع ویزا، کارفرما ابتدا باید نیروی مورد نیاز خود را به مدت 3 ماه در آلمان آگهی کند. در صورت پیدا نشدن نیروی کار مناسب، کارفرما باید به مدت 3 ماه نیروی مورد نیاز خود را در سراسر اتحادیه اروپا آگهی کند و در صورت نبود نیروی کار مورد نیاز می تواند برای فرد مورد نظر، پیشنهاد کاری ارسال نماید.

ویزای جستجوی کار آلمان (job sekeer): در بعضی از کشور های اروپایی مانند آلمان و اتریش، ویزایی به نام ویزای جستجوی کار وجود دارد. این امکان برای متقاضیان واجد شرایط ویزای جستجوی کار آلمان فراهم است که به واسطه مدرک تحصیلی و تخصص خود، به منظور جستجوی کار، به آلمان سفر کرده و در صورت یافتن کار مرتبط با رشته و مهارت خود و انعقاد قرارداد با کارفرمای آلمانی، اقامت کاری آلمان را دریافت نمایند.

این نوع ویزا برای مدت 6 ماه صادر می شود و در صورتی که متقاضی در این مدت نتوانست کار مورد نظر خود را پیدا کند، باید خاک آلمان را ترک نماید. متقاضیان دریافت ویزای جستجوی کار در آلمان باید واجد شرایط زیر باشند:

  • ارائه حداقل مدرک لیسانس
  • داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی
  • اثبات توان مالی برای مدت زمانی که در آلمان به جستوجوی کار می پردازید.
  • داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل B1
  • برای کل اقامت خود در آلمان تا زمانی که مجوز کار خود را دریافت نمایید، از بیمه مسافرتی یا بیمه درمانی استفاده نمایید.
  • داشتن حداقل 24 سال سن و حداکثر 38 سال سن

ویدئو موسسه MIE در مورد اجازه کار آلمان


  • ویزای کار پس از تحصیل در آلمان

ویزای کار پس از تحصیل در آلمان برای آن دسته از افرادیست که در کشور آلمان مشغول به تحصیل بوده و اکنون فارغ التحصیل شده اند. کشور آلمان برای ایشان تا 18 ماه، اجازه اقامت پس از تحصیل صادر می کند تا شغل مورد نظر خود را بیابند.

  • بلوکارت (کارت آبی یا کارت اقامت کاری اروپا)

این کارت برای آن دسته از افرادی صادر می شود که شغل تضمین شده در این کشور دارند و درآمد سالیانه 50000 یورو دارند. البته این مقدار درآمد برای مشاغل مورد نیاز می تواند 39624 یورو باشد. این کارت به مدت 4 سال اعتبار دارد و افراد دارای آن می توانند در تمامی کشورهای اروپایی به جز دانمارک و انگلستان مشغول به کار و زندگی شوند. علاوه بر این، فرد می تواند با داشتن این کارت، خانواده خود را به همراه داشته باشد.

ویدئو موسسه MIE در مورد ویزای کار آلمان


  • اجازه کار در حین تحصیل در آلمان

این نوع ویزای کاری در حین تحصیل برای افراد محصل در کشور آلمان صادر می شود. افراد با داشتن این نوع ویزای کار آلمان می توانند از کارهای غیر تخصصی و نیمه وقت در این کشور استفاده نمایند. البته این نوع ویزای کاری در هنگام دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای افراد صادر می شود.

ویدئو موسسه MIE در مورد ویزای جستجوی کار آلمان


مدارک مورد نیاز ویزای کار آلمان

همان طور که در بالا گفته شد، ویزای کار آلمان دو نوع می باشد: ویزای پیشنهاد کاری و ویزای جستجوی کار. در ویزای پیشنهاد کاری، متقاضی ابتدا باید از سمت کار فرما و یا یک شرکت معتبر در آلمان پیشنهاد کاری دریافت نماید که به واسطه این پیشنهاد می تواند برای مهاجرت به آلمان از طریق کار اقدام نموده و درخواست ویزای کاری آلمان را دهد. در ویزای جستجوی کار، فرد متقاضی با داشتن شرایطی که در بالا ذکر شد می تواند درخواست ویزای جستجوی کار در آلمان را بدهد و برای پیدا کردن شغل مورد نظر به آلمان سفر کرده و در مدت 6 ماه، کار مورد نظر خود را پیدا نماید. افراد متقاضی مهاجرت کاری آلمان برای اخذ این نوع ویزا، نیاز به مدارک زیر دارند. این مدارک در کنار مصاحبه ویزا، بخش مهمی از درخواست شما برای ویزای کار آلمان را تشکیل می دهند:

  • دو فرم درخواست ویزا توسط متقاضی تکمیل و امضا شود.
  • دو قطعه عکس گذرنامه
  • پاسپورت معتبر (باید حداقل3 ماه از تاریخ اتمام ویزا اعتبار داشته باشد.)
  • ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی بیمه درمانی(در صورت داشتن پیشنهاد شغلی، بیمه درمانی باید از سمت کار فرما ارائه شود و در ویزای جستجوی کار باید بیمه مسافرتی تا زمان اشتغال داشته باشید.)
  • ارائه دعوت نامه کاری ارسال شده توسط کار فرما در آلمان (برای ویزای پیشنهاد کاری)
  • ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات متقاضی همراه با ترجمه آن ها
  • ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B1
  • ارائه cv یا رزومه کاری (شامل مدارک تحصیلی و رزومه کاری متقاضی)
  • ارائه نامه گردش حساب و تمکن مالی برای مدت اقامت
  • اثبات سابقه پاک کیفری
  • پرداخت هزینه های ویزا به مبلغ 75 یورو

مراحل مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان فرآیندی است که افراد با توجه به مهارت‌ها و توانایی‌های شغلی خود به این کشور مهاجرت می‌کنند تا در آنجا کار کنند. در ادامه، مراحل مهاجرت کاری به آلمان را توضیح می‌دهم:

  • یافتن شغل: اولین گام برای مهاجرت کاری به آلمان، پیدا کردن یک موقعیت شغلی در این کشور است. این می‌تواند به وسیله جستجوی اینترنتی، تعامل با کمیته‌ها و ادارات مشابه در آلمان یا توسط واسطه‌های کاری انجام شود. و یا با اخذ ویزای جستجوی کار و حضور فیزیکی در آلمان باشد که در زیر عنوان های بعدی به آن اشاره خواهیم داشت.
  • اخذ تایید کارفرما: پس از یافتن شغل مناسب، کارفرما باید تایید شغل شما را از مقامات کاری محلی دریافت کند. این تایید نشان می‌دهد که شغل شما برای یک کارآموز آلمانی جایگزین نیست.
  • اقدامات ویزای کاری: بعد از تایید کارفرما، شما باید مراحل مربوط به ویزای کاری را طی کنید. این شامل تقدیم درخواست ویزا به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور محل اقامت شما، ارائه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌شود.
  • ورود به آلمان: پس از اخذ ویزا، شما می‌توانید به آلمان وارد شوید. در این مرحله، باید ترتیبات مسکونی خود را در آلمان برگزینید و آن را راه‌اندازی کنید.
  • ثبت نام در مقامات مهاجرتی: پس از ورود به آلمان، باید خود را در مقامات مهاجرتی ثبت نام کنید و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.
  • دریافت اقامت کاری: پس از تایید مقامات مهاجرتی، شما اقامت کاری دریافت می‌کنید که به شما اجازه کار در آلمان را می‌دهد.

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق کار

برای مهاجرت کاری به آلمان شما باید نشان دهید که توانایی تامین هزینه های زندگی خود در این کشور را دارید. از آنجایی که هزینه های زندگی د برلین بین 700 الی1200 یورو می باشد، نیاز است برای 6 ماه زندگی در این کشور مبلغ 9000 یورو تمکن مالی نشان دهید تا با دریافت ویزای کاری شما به عنوان یک مهاجر خارجی برای نیروی کار موافقت گردد.

ویزای کار آلمان با مدرک دیپلم

برای اخذ ویزای کار آلمان با مدرک فنی و حرفه ای مهم ترین اصل داشتن مدرک دیپلم معتبر می باشد، شما باید یک مدرک دیپلم معتبر از یک مرکز معتبر اخذ کرده باشید و سابقه کاری در زمینه حرفه خود داشته باشید تا بتوانید موفق به دریافت جاب آفر از یک کارفرمای آلمانی شوید. نا گفته نماند داشتن مدرک زبان از اصول بسیار مهم برای مهاجرت از این طریق می باشد. و برای اخذ ویزا همانطور که قبل تر نیز اشاره شد نیاز به ارائه مدرک تمکن ملی می باشد.

ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

شرایط ویزای کار برای فرد با مدرک فنی حرفه‌ای (Vocational Qualification) برای مهاجرت به آلمان 2 شرط اساسی دارد که این شرط ها عبارتند از.

  • داشتن مدرک فنی حرفه‌ ای معتبر: مهمترین شرط برای ویزای کار از طریق مدرک فنی حرفه‌ای است. مدرکی که دارید باید جز مدارک معتبر و مورد در آلمان باشد.
  • پیدا کردن شغل متناسب با حرفه خود: برای اخذ ویزای کار در آلمان، شما باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرما دریافت

شرایط بازار کار و نرخ بیکاری در آلمان

یکی از موارد مهمی که متقاضیان مهاجرت کاری آلمان باید به آن توجه بسیاری داشته باشند، نرخ بیکاری در این کشور است. متقاضیان با بررسی این موضوع می توانند تا حدودی با شرایط کار در این کشور آشنا شوند. کشور آلمان با کمبود نیروی کار ماهر در شغل های مختلف رو به رو است. نرخ پایین زاد و ولد و سن بالای مردم آلمان، از دلایل اصلی کمبود کارگران ماهر در این کشور است. کشور آلمان به واسطه اقتصاد قوی و رشد چشمگیر در این سال ها، دارای نرخ بیکاری بسیار پایینی می باشد. این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه و تدوین گردیده است. هر گونه کپی برداری و استفاده از آن، قانوناً و شرعاً خلاف مقررات است. نرخ بیکاری در آلمان در ماه سپتامب نسبت به ماه قبل افزایش داشته و به 4.5 درصد رسیده است. در این قسمت نمودار نرخ بیکاری در کشور آلمان را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

نرخ بیکاری کشور آلمان

مشاغل مورد نیاز آلمان

همان طور که در بالا گفته شد کشور آلمان با کمبود نیروی کار ماهر در شغل های مختلف رو به رو است که از اصلی ترین دلایل این امر می توان به افزایش تعداد سالمندان و کاهش نرخ تولد اشاره کرد. طبق مطالعات انجام شده، پیش بینی می شود کشور آلمان تا سال 2030 با کمبود مهارت 3 میلیون کارگر روبرو شود. برای حل این بحران، دولت آلمان مهاجران با مهارت های حرفه ای را ترغیب می کند که برای کار و زندگی، به این کشور سفر نمایند. خوشبختانه تعداد مشاغل موجود در آلمان از سال 2014 بیش از 1.2 میلیون نفر افزایش داشته است. انتظار می رود این روند در آینده ادامه یابد. این به معنای فرصت های شغلی بهتر برای کارگران خارج از کشور و متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق کار می باشد. در این قسمت، لیستی از مشاغل مورد نیاز آلمان را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

مشاغل مورد نیاز کشور آلمان 

برنامه نویس نرم افزار

مهندس مکانیک

مهندس برق

دستیار تولید

پرستار

جوشکار

مشاور فناوری اطلاعات

مهندسان عمران

تحلیلگر فناوری اطلاعات

مدیران فروش

اقتصاد دان

خلبان

نماینده فروش

مهندس صنایع

معمار

ماما

 


 

 

پرسش: سلام شرایط دریافت اقامت دائم آلمان از طریق ویزای کار آلمان چیست؟


کار در آلمان با دیپلم

بدون شک، از منابع مختلفی این عبارات را شنیده اید: "ویزای کار آلمان با دیپلم" و "ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای". باید به شما عرض کنیم که از بین شنیده های موجود در این زمینه، تنها این مطلب صحت دارد که افرادی که دارای مدرک فنی و حرفه ای صادره از کشور آلمان و یا صادره از موسسات غیرآلمانی مورد تایید کشور آلمان هستند می توانند درخواست کار در آلمان را با مدرک فنی حرفه ای و غیر دانشگاهی داشته باشند. همچنین می بایست بدانید که برای مشاغل فوق مهم و ضروری نظیر برخی رشته های مهندسی و تکنولوژی، مدرک فوق دیپلم نیز می تواند جهت درخواست ویزای کار قابل قبول باشد.

ویزای کار آلمان با دیپلم

بدون شک، از منابع مختلفی این عبارات را شنیده اید: "ویزای کار آلمان با دیپلم" و "ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای". باید به شما عرض کنیم که از بین شنیده های موجود در این زمینه، تنها این مطلب صحت دارد که افرادی که دارای مدرک فنی و حرفه ای صادره از کشور آلمان و یا صادره از موسسات غیرآلمانی مورد تایید کشور آلمان هستند می توانند درخواست کار در آلمان را با مدرک فنی حرفه ای و غیر دانشگاهی داشته باشند. همچنین می بایست بدانید که برای مشاغل فوق مهم و ضروری نظیر برخی رشته های مهندسی و تکنولوژی، مدرک فوق دیپلم نیز می تواند جهت درخواست ویزای کار قابل قبول باشد.

میزان حقوق و درآمد مشاغل در آلمان

کارفرمایان و افراد شاغل باید از میزان حقوق و تعهدات کار خود در کشور آلمان، آگاهی های لازم را داشته باشند، زیرا آگاهی از این موضوع به بررسی شرایط کار و زندگی در آلمان کمک بسیاری خواهد کرد و متقاضیان مهاجرت کاری آلمان می توانند برای آینده خود، تصمیمات درستی را اتخاذ نمایند. پس از بررسی و تحلیل این شرایط می توان با خیال راحت و با اطمینان بیشتر برای اخذ ویزای کار در آلمان اقدام کرد. بر اساس آمار اداره فدرال آلمان در سال 2019، متوسط حقوق ناخالص سالانه 46.560 یورو یا 3.880 یورو در ماه بوده است. میزان حقوق افراد، تحت تأثیر عواملی چون سن، تجربه، تحصیلات و ساعات کار و موقعیت جغرافیایی قرار می گیرد. به طور معمول شهرهای بزرگتر برای جبران هزینه های بالاتر زندگی، حقوق بیشتری ارائه می کنند. در این قسمت، میانگین حقوق بعضی از مشاغل در آلمان را برای شما عزیزان قرار داده ایم. حداقل حقوق در آلمان برای هر ساعت کار، 9.35 یورو می باشد.

 

شغل

متوسط حقوق

پزشک متخصص

7054 یورو

خلبان

6927 یورو

وکلا

5506 یورو

مهندس مکانیک

5201 یورو

مهندس برق

5160 یورو

مهندس عمران

4349 یورو

آتش نشان

4053 یورو

مترجم

4053 یورو

گارسن

2762 یورو

پرستار سالمندان

2533 یورو

فیزیوتراپیست

2493 یورو

مکانیک ماشین

2482 یورو

راننده کامیون

2465 یورو

نجار

2342 یورو

لوله کش

2355 یورو

دستیار دندان پزشک

2068 یورو

آرایشگر

1178 یورو

خدمت کار

1487 یورو

تمکن مالی لازم برای ویزای کار آلمان

برای بسیاری از مخاطبین، این سوال پیش می آید که تمكن مالي ويزاي تحصيلي و كاري آلمان چقدر می باشد؟ آیا برای ارائه ی تمکن مالی جهت اخذ ویزای کاری آلمان مهم است که پولتان را در کدام بانک سپرده کنید؟ طبق تجربه ١٥ ساله ما و با توجه به آخرين تغييرات در قوانين آلمان در حال حاضر براي ويزاي كاري معادل ريالي٦٠٠٠ يورو به نرخ يوروي آزاد بايد پول داخل حساب شما سپرده گردد. نکته جالب در این زمینه این است که براي ويزاي كاري يك هفته قبل از وقت سفارت هم پول را در حسابتان بگذارید، جهت ارائه ی پرینت حساب و نامه تمکن مالی به سفارت کافیست. بدین صورت ديگر نگران كاهش ارزش پولتان هم نيستيد.

نحوه کاریابی در آلمان

متقاضیانی که قصد مهاجرت به آلمان از طریق کار را دارند، بعد از بررسی شرایط و آگاهی از میزان درآمد مشاغل می توانند به جستجوی کار در آلمان بپردازند. نحوه کاریابی در آلمان متنوع است و راه ها و روش های بسیاری برای جستجوی کار در آلمان وجود دارد که می توان به واسطه آن ها، مشاغل مورد نیاز در کشور آلمان را بررسی کرد. متقاضیانی که شرایط اخذ ویزای جستجوی کار آلمان را دارند می توانند برای پیدا کردن کار مورد نیاز خود به این کشور سفر کرده و در مدت زمان 6 ماه، به جستجوی کار مورد نیاز خود بپردازند. متقاضیان همچنین می توانند قبل از سفر به آلمان، برای یافتن کار مناسب، با مراجعه و ثبت نام در سایت های کاریابی بین المللی، به بررسی و مشاهده فرصت های شغلی در آلمان پرداخته و بدین ترتیب با شرایط و مشاغل مورد نیاز آلمان بیشتر آشنا شوند. همچنین می توانند با ارسال مدارک و رزومه خود به کارفرمایان به صورت آنلاین، شانس خود را برای نحوه کاریابی در آلمان بیازمایند. متقاضیان در صورتی که مورد تأیید کارفرمایی قرار گیرند، باید برای انجام مصاحبه در آلمان حضور داشته باشند. با توجه به مدت زمان نسبتاً زیاد لازم برای وقت سفارت آلمان، باید زمانی برای ارسال رزومه و مکاتبه با کارفرما اقدام شود که ویزای متقاضیان آماده باشد.

در صورت دیگر، افراد قبل از اینکه وارد کشور آلمان شوند می توانند از طریق سایت های کاریابی معتبر، شرایط خود را جهت کاریابی در کشور آلمان ارزیابی نمایند و از طریق این وب سایت ها، موقعیت های شغلی خود را بیایند. سپس به محض ورود به کشور آلمان، مصاحبه حضوری با شرکت ها و مؤسسات کاری و یا تحویل مدارک کاری به آن ها انجام می گیرد. موسسه ملک پور در ادامه به بررسی چندی از سایت های کاریابی در آلمان پرداخته است.

  • https://www.jobvector.de/
  • https://www.stepstone.de/
  • https://www.ingenieur-jobs.de/
  • https://de.indeed.com/
  • https://www.make-it-in-germany.com/en/jobs/looking-for-a-job/
  • https://jobs.thelocal.de/

مؤسسات کاریابی در آلمان

همان طور که در بالا گفته شد، با توجه به نرخ پایین بیکاری و کمبود نیروی ماهر و متخصص در بعضی از مشاغل در آلمان، این امکان برای آن دسته از متقاضیانی که خواهان مهاجرت به آلمان از طریق کار هستند فراهم می باشد که برای جست و جوی کار، به آلمان سفر کرده و در مدت 6 ماه به دنبال شغل مورد نیاز خود باشند. از دیگر روش های جستجوی کار در آلمان، و مهلجرت کاری به آلمان مراجعه به سایت ها و مؤسسات کاریابی در این کشور می باشد. افراد می توانند با ثبت نام در این سایت ها و ارسال رزومه کاری و تحصیلی خود، شانس خود را برای پیدا کردن کار در آلمان امتحان نمایند. در این قسمت، نام تعدادی از مؤسسات و سایت های کاریابی را در کشور آلمان برای شما عزیزان قرار داده ایم:

 

مؤسسات نحوه کاریابی در آلمان

Monster Germany

Gulp

StepStone Germany

Jobtopus

Career folio

Job Zing

Jobreset

Angel.co

Jobserve

Kununu

Alliance Recruitment Agency

Xing

 

محصول گام به گام کاریابی موسسه mie

شرایط اخذ ویزای همراه آلمان

از مواردی که متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق کار خواهان آن هستند، ویزای همراه می باشد. افراد واجد شرایط، پس از اخذ ویزای جستجوی کار آلمان این فرصت را دارند که برای مدت 6 ماه (مدت اعتبار ویزا) به کشور آلمان سفر کرده وبه جستجوی کار مورد نظر خود بپردازند. این نوع ویزا فقط برای شخص واجد شرایط صادر می گردد و این امکان وجود ندارد که شخص با همسر و فرزند خود برای اخذ ویزا اقدام نماید. بنابراین در صورتی که متقاضی برای همراه خود به صورت همزمان درخواست ویزا دهد، به احتمال بسیار زیاد با رد درخواست ویزا مواجه می شود. متقاضیان بعد از سفر به آلمان و پیدا کردن کار مورد نظر در مدت 6 ماه که منجر به عقد قرار داد با کارفرما شود می توانند اقامت کاری آلمان را دریافت نمایند. این نوع ویزا بسته به مدت قرار داد صادر می گردد. افراد پس از اخذ اقامت کاری، در صورت دریافت حداقل میزان حقوق دریافتی مطابق با قانون اداره کار آلمان و توانایی تأمین هزینه های زندگی خود و خانواده و حمایت از آن ها، می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست الحاق خانواده دهند. از جمله امتیازاتی که کشور آلمان برای خانواده شخص دارنده اقامت کاری در نظر گرفته است، می توان به ارائه حقوق و خدمات شهروندی و تحصیل رایگان فرزندان در تمامی مقاطع تحصیلی اشاره نمود. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه در آلمان عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه ویزا به مبلغ 56 یورو تا 100 یورو
  • ارائه مدارک اثبات ازدواج (سند ازدواج) که باید به زبان آلمانی ترجمه شود.
  • اثبات مهارت زبان آلمانی برای همسر متقاضی در سطح حداقل A1
  • اثبات محل اقامت در آلمان
  • ارائه بیمه درمانی برای همسر و فرزندان
  • ارائه مدارک شناسایی فرزندان و اثبات تابعیت فرزندان

مزایای مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان دارای مزایای متعددی است که می‌توان به برخی از آنها اشاره کرد:

  • فرصت‌های شغلی: آلمان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان است و دارای بازار کار پویا و گسترده‌ای است. مهاجران کاری می‌ توانند از فرصت‌های شغلی بیشمار در این کشور بهره‌برداری کنند.
  • حقوق و مزایا: آلمان به عنوان یک کشور پیشرفته، دارای سیستم حمایتی قوی برای کارگران است. حقوق کاری مناسب، بیمه‌های اجتماعی، مراقبت‌های بهداشتی و تعطیلات معتبر از مزایای کاری در آلمان هستند.
  • کیفیت زندگی: آلمان به دلیل زیرساخت‌ های عالی، آموزش عالی رایگان و خدمات بهداشتی به مراتب کیفیت زندگی بالا دارد. همچنین شهرهای زیبا و فرهنگ غنی آلمانی تجربه زندگی مثبتی ارائه می‌ دهند.
  • امکانات آموزشی: آلمان دارای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معتبری است که از طریق مهاجرت کاری، شما و خانواده‌ تان می‌توانید به تحصیل در آنها دست یابید. همچنین بسیاری از دوره‌های زبان آلمانی رایگان ارائه می‌شوند.
  • امنیت اجتماعی: آلمان یک کشور امن با سطح جرم پایین است و شهروندان و مهاجران از امنیت اجتماعی بالایی برخوردارند.
  • تنوع فرهنگی: آلمان با جمعیت متنوعی از مهاجران از سرتاسر جهان پر شده است، این موجب شده تا یک تنوع فرهنگی غنی در این کشور وجود داشته باشد. این امر به تجربه‌ی یک محیط چندفرهنگی برای مهاجران افزوده می‌شود.
  • امکانات حمل و نقل: سیستم حمل و نقل عمومی آلمان بسیار پیشرفته و کارآمد است که امکان دسترسی آسان به مناطق مختلف کشور را فراهم می‌ کند.

اخذ اقامت دائم و تابعیت آلمان از طریق کار

روش های کلی مهاجرت را می توان در چند دسته کلی تقسیم بندی کرد که مهاجرت کاری یکی از مهم ترین آن ها محسوب می شود. با توجه به تقاضای زیاد برای مهاجرت کاری به آلمان، بسیاری از افراد در پی دریافت تابعیت و شهروندی این کشور هستند. متقاضیان مهاجرت کاری آلمان، بعد از اخذ ویزای جستجوی کار آلمان و با پیدا کردن کار مرتبط در مدت 6 ماه و عقد قرارداد با کارفرمای آلمانی می توانند ابتدا یک اقامت آلمان یک ساله کاری دریافت نمایند. در صورت تمدید مجدد قرارداد و با گذشت 5 سال از حضور در آلمان و کار در این کشور، متقاضیان می توانند درخواست اقامت دائم آلمان را دهند و در صورت پرداخت بیمه و مالیات در این مدت، اقامت آلمان را به صورت دائم اخذ نمایند. پس از اخذ اقامت دائم آلمان و با گذشت 8 سال از کار و زندگی در آلمان، افراد در صورت رعایت کردن شرایط می توانند جهت اخذ پاسپورت یا تابعیت آلمان اقدام نمایند.

شرایط اخذ تابعیت آلمان شامل موارد زیر می شود:

  • حداقل 8 سال با اجازه اقامت در آلمان زندگی کرده باشید.
  • باید مهارت زبان آلمانی خود را در حد حداقل B1 اثبات کنید.
  • باید اثبات کنید که از نظر مالی، بدون هیچ کمکی از سمت دولت می توانید از خود و خانواده پشتیبانی کنید.
  • باید یک شهروند مطیع قانون و بدون سابقه کیفری باشید.
  • باید در آزمون تابعیت شرکت نمایید.
  • باید از شهروندی قبلی خود صرف نظر کنید.

پادکست پرسش و پاسخ موسسه MIE

پرسش: آیا برای اقدام برای ویزای کار المان 45 سال سن مناسب هست؟ اگر بله مابقی شرایط رو می فرمایید.

پاسخ:


سوالات متداول

✔️ وقت سفارت کشور آلمان چند روزه داده می شود؟

در حال حاضر وقت سفارت آلمان جهت مصاحبه برای درخواست ویزای کاری برای حدود یک سال دیگر اعطا می شود.

✔️ آیا داشتن ویزای جستجوی کار می توان اقامت آلمان را اخذ نمود؟

ویزای job seeker آلمان این اجازه را به شما می دهد که به مدت 6 ماه در این کشور حضور داشته باشید و به جستجوی کار بپردازید. در صورت موفقیت در یافتن کار مناسب می توان برای ویزای کار آلمان اقدام نمود.

✔️ چگونه می توانیم برای کار در آلمان اقدام کنیم؟

کار در آلمان از دو طریق ویزای جستجوی کار و ویزای جاب آفر امکان پذیر است. برای جستجوی کار در کشور آلمان می توان از طریق موسسات کاریابی در این کشور اقدام نموده و یا به صورت حضوری به نحوه کاریابی در آلمان پرداخت.

✔️ شرایط اخذ ویزای جستجوی کار آلمان چیست؟

برای اخذ ویزای job seeker آلمان می بایست متقاضی حداقل مدرک لیسانس، مدرک زبان آلمانی B1 و 3 سال سابقه کار داشته باشد. همچنین می بایست سن وی بیشتر از 40 سال نباشد.


_____________________  سخن پایانی _____________________

مهاجرت به آلمان از طریق کار، اخذ تابعیت در آلمان از طریق کار، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در کشور آلمان و کار در آلمان برای ایرانیان و ویزای کار آلمان با دیپلم در این مقاله به صورت علمی و تخصصی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. آلمان کشوری واقع در اروپا با اقتصادی قوی و نرخ پایین بیکاری می باشد. هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا خواهان مهاجرت کاری آلمان هستند. کشور آلمان به دلیل آمار پایین تولد و آمار بالای پیری، با کمبود نیروی کار متخصص مواجه شده و به همین منظور، فرصتی برای اشتغال نیروی های متخصص مهاجر در این کشور فراهم نموده است. متقاضیان و علاقمندان مهاجرت کاری آلمان می توانند در صورت برخورداری از تخصص و سایر شرایط لازم، برای دریافت ویزای جستجوی کار این کشور اقدام نمایند. موسسه ملک پور با سال ها سابقه کار در امور مهاجرتی می تواند شما عزیزان را در زمینه مهاجرت کاری آلمان راهنمایی کرده و در این مسیر همراه شما عزیزان باشد. شما سروران گرامی می توانید با برقرای تماس تلفنی با موسسه ملک پور و یا تکمیل فرم تماس، در یک مشاوره تلفنی رایگان، شرایط خود را با مشاورین ما در میان گذاشته و بهترین توصیه ها و روش مهاجرتی متناسب با شرایط خود را از ایشان دریافت نمایید. در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با طرح آن ها در قسمت "ثبت پرسش" که در بخش پایانی این مقاله قرار دارد، پاسخ مناسب را در اولین فرصت دریافت نمایید.

امتیاز 4.59 از 5 ( 19 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
Ramin Niuazmand
سلام . من قصد مهاجرت کاری دارم مدرک مهندسی مکانیک خودرو سابقه بیمه حدود ۶ سال ولی کارمرتبط نبوده چند تا شغل هم تجربه داشتم. علاقه به تحصیل در اروپا داشتم اما توان مالیم پایینه . از کجا شروع کنم راهنمایی بفرمایید محبت میکنید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام وعرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر و درست راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم اما رشته شما خیلی خوب است اگر سابقه کار مرتبط داشته باشید ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش شرایط بسیار خوبی دارد و می توان برای این کشورها اقدام کنید. حتما با مجموعه تماس بگیرید و تا مشاوران ما بصورت رایگان شرایط عمومی شما را بررسی کنند. موفق باشید
Ghorban dadras
My job is heavy machinery. I worked abroad for eight years
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
Hi dear friend Your work experience is very good But do we need more information for guidance? Thank you
مهسان رضوانی
با سلام و عرض ادب خدمت شما و تشکر از مطالب مفیدتون من ۳۴ ساله هستم کارشناسی رشته بیوشیمی از دانشگاه آزاد با ۵ سال سابقه کار مرتبط و همسرم هم لیسانس کامپیوتر دارن. آیا می تونیم برای مهاجرت به آلمان از طریق کار اقدام کنیم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی رشته های تحصیلی شما خیلی خوب است و اگر از دانش زبان مناسبی هم برخوردار باشید شانس خیلی خوبی برای کاریابی دارید. البته شما می توانید وارد لینک زیر شوید و درخصوص کاریابی و اخذ پیشنهاد شغلی قبل از اینکه وارد کشور آلمان شوید تحقیق و اقدام نمایید. https://malekpourmie.com/product/%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d9%87-%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%aa%d8%a7-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1/
زهره محمدی موحد
سلام من ۳۷ سالم فوق لیسانس حسابداری با ۱۸ سال سابقه کار مرتبط وهمسرم نیز آتشنشان وافسر ایمنی ودارای مدرک hesهستن و دو فرزند داریم واز لحاظ مالی بد نیستیم از لحاظ ویزای کاری یا خرید ملک می تونیم اقدام کنیم لطفا راهنمایی بفرماید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای کار اگر پیشنهاد شغلی دریافت نمایید بلی خیلی مناسب خواهد که برای کار در خارج کشور می توانید از محصول زیر استفاده نمایید. درمورد خرید ملک هم کشورهایی چون اسپانیا، پرتغال یونان در اروپا می توانید اقدام کنید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود. https://officialmalekpour.net/%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1
حسین
سلام، آیا اگر من در آلمان کار پیدا کنم شانس ویزا گرفتن دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط سنی، تحصیلی ، مدرک زبان و ... در شانس ویزا تاثیر دارد.
سوره
سلام و عرض ادب در حال حاضر استاد و محقق دانشگاه جز لیست مشاغل مورد نیازه المان هست. برای گرفتن پیشنهاد کار در این زمینه چه شرایطی رو نیازه داشته باشم؟ ایا نیازه المانی بلد باشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما می توانید برای بررسی شرایط رزومه خود را برای کارشناسان موسسه ارسال نمایید تا به صورت دقیق بررسی شود. دانش زبان آلمانی می تواند به شما کمک کند.
محدثه
سلام برای اینکه بتونیم آلمان ویزای کاری دریافت کنیم حداقل چقد باید سابقه کاری داشته باشیم مشاغل حوزه کادر درمان یعنی پرستار ها ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز نیاز به ارائه سابقه کار نمی‌باشد و شما می‌توانید با حداقل مدرک ب۱ آلمانی برای این پروسه اقدام نمایید
مهلا افشاری
سلام. من ۸ سال سابقه کار آریشگری در همه لاین های زیبایی را دارم. برای مهاجرت کاری آلمان بهتره اقدام کنم یا اتریش؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب گرامی شرایط شما بایستی با جزئیات بیشتر بررسی گردد پیشنهاد می‌شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید
پناهی
سلام و عرض ارادت من لیسانس مهندسی برق دارم و 45 سالمه و زبان b2 المانی ایا با این شرایط می تونم برای کاری آلمان اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب گرامی در صورت داشتن سابقه کاری مرتبط امکان اقدام وجود دارد برای بررسی رزومه با موسسه تماس حاصل نمایید
ali reza
من شنیدم المان بعد کرونا دیگه ویزای جست و جوی کار نمیده به ایرانیا درسته؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. متاسفانه بله، سفارت آلمان در حال حاضر تایمی برای این نوع ویزا در نظر نمی گیرد و به همین دلیل توصیه نمیکنیم.
ویدا باروتی
سلام .بنده 28 سالمه مدرک لیسانس مهندسی دارم.آیلتس7.میخواستم بدونم با مدرک زبان انگلیسی هم میشه اقدام کرد برای ویزای جابسیکر یا نه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، امکان اقدام با مدرک زبان در حد A2 انگلیسی وجود دارد.
فریبا مولا
سلام .در صورت گرفتن جاب آفر از آلمان و داشتن مدرک زبان B1 و سابقه کاری کافی، چه مدت طول میکشد تا ویزای کاری آلمان صادر شود ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. به طور معمول پروسه انجام کار حدود 6 الی 8 ماه زمان خواهد برد.
ياسمين
سلام مؤسسات کاریابی در آلمان ، در برابر پیدا کردن کار، هزینه هم دریافت می کنند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز کاریابی المان هزینه خواهد داشت.
فاطمه
سلام من ۳۷ سالم فوق لیسانس حسابداری با ۱۸ سال سابقه کار مرتبط وهمسرم مدیر یک اداره هست و دو فرزند داریم واز لحاظ مالی بد نیستیم از لحاظ ویزای کاری یا خرید ملک می تونیم اقدام کنیم لطفا راهنمایی بفرماید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما برای کار باید مدرک حسابداری را معادلسازی نمایید و از طریق خرید ملک نیز کشور آلمان اقامتی ارائه نمی کند. اما می توانید از طریق ثبت شرکت در این کشور برای اقامت اقدام داشته باشید.
مشاوره رایگان